LeftLeftLeft
Menu dostępności
Slide image

Najczęściej zadawane pytania

Planując wizytę w zoo sprawdź najczęściej zadawane pytania.

Czy zoo jest dziś otwarte?

Tak, zoo jest czynne codziennie. Jeśli z jakiegoś powodu w danym dniu będziemy zmuszeni zamknąć Ogród dla zwiedzających, znajdziesz odpowiednią informację w zakładce "aktualności".

Gdzie mogę zaparkować samochód?

Lokalizacja naszego zoo na terenie Parku Śląskiego ma swoje wady i zalety. Jedną z nich jest fakt, że zoo nie posiada własnego parkingu. Najbliższe parkingi znaleźć można przy ul. Złotej w Katowicach.

Czy mogę skorzystać z bonu turystycznego?

Nie, Śląski Ogród Zoologiczny nie obsługuje bonu turystycznego.

Czy bilet zakupiony on-line trzeba wydrukować?

Nie, nie musisz drukować biletu. Wystarczy, że wchodząc do zoo, pokażesz go bileterowi na ekranie telefonu. Zdarza się, że uszkodzenia, rysy, skala jasności lub zanieczyszczenia na ekranie uniemożliwiają odczyt, dlatego jeśli masz taką możliwość, sugerujemy wydrukowanie biletu.

Po jakim czasie od opłacenia zamówienia bilet zakupiony on-line pojawi się w mojej skrzynce e-mail?

Wiadomość zawierająca bilet dostarczana jest zwykle w ciągu kilku minut. Przy dużym obłożeniu systemu czas ten może się wydłużyć do 1-2 h. Jeśli nie otrzymasz wiadomości w ciągu 24 h od opłacenia zamówienia, skontaktuj sie z obsługa zoo.

Czy zakup biletu on-line upoważnia mnie do wejścia do zoo bez kolejki?

Kupując bilet on-line omijasz kolejkę do kasy i kierujesz się bezpośrednio do wejścia do zoo. Jeśli akurat ustawi się kolejka, będziesz musiał w niej zaczekać.

Czy na terenie zoo obowiązuje wyznaczona trasa zwiedzania?

Nie, na terenie zoo nie obowiązuje obecnie wyznaczona trasa zwiedzania. Każdy zwiedzający może poruszać się po ogrodzie zgodnie z indywidualnie obranym kierunkiem. Na terenie zoo znajdują się kierunkowskazy, które ułatwiają odnalezienie wybiegów poszczególnych zwierząt, a także wielkoformatowe mapy ogrodu wraz z zaznaczonym miejscem ich lokalizacji. Dla zainteresowanych Śląskie Zoo przygotowało aplikacje mobilną, która zawiera mapę ogrodu wraz z funkcją nawigacji do wybranego punktu. Zwolennicy wyznaczonych tras zwiedzania znajdą w niej również funkcję nawigowania po tematycznych trasach zwiedzania zoo. Aplikacja mobilna dostępna jest bezpłatnie w Sklepie Google Play oraz w App Store.

Czy mogę wejść na teren zoo z psem?

Nie, zgodnie z regulaminem Porządkowym, na teren Śląskiego Zoo nie wolno wprowadzać i wnosić (w torbach, na rękach itp.) żadnych zwierząt domowych. Zakaz nie dotyczy certyfikowanych psów asystujących

Czy mogę zabrać do zoo wózek dziecięcy?

Tak, na teren ogrodu możesz wejść z wózkiem dziecięcym, także turystycznym.

Czy na teren zoo mogę wprowadzić rower?

Nie, na terenie Śląskiego Zoo obowiązuje zakaz poruszania się oraz wprowadzania i wnoszenia rowerów, hulajnóg, rolek itp. Zakaz obejmuje także rowerki i inne pojazdy dziecięce, którymi dzieci mogą poruszać się samodzielnie.

Czy zoo ma przechowalnię rowerów i innych sprzętów?

Nie. Przy bramach posadowione są stojaki na rowery, ich ilość jest ograniczona do 22 miejsc przy bramie głównej oraz 8 miejsc przy bramie bocznej.

Czy na terenie zoo znajduje się toaleta?

Tak, na terenie zoo znajdują się toalety - ich lokalizacje zaznaczone są na mapach zoo. Toalety czynne są w godzinach otwarcia Ogrodu, a korzystanie z nich jest bezpłatne.

Czy na terenie zoo znajduje się pokój dla matki z dzieckiem?

Tak, pokój dla matki z dzieckiem mieści się w budynku toalety przy wejściu bocznym.

Czy w zoo można kupić coś do jedzenia?

Na terenie zoo znajdują się punkty gastronomiczne, które sprzedają zarówno przekąski, jak i dania obiadowe. Punkty są czynne w godzinach ustalonych przez właściciela punktu (z reguły w godzinach otwarcia zoo). Przy brzydkiej pogodzie może się zdarzyć, że będą nieczynne.

Map